Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Τα βοηθητικά ρήματα "Είμαι, έχω και γίνομαι"

   Για τον σχηματισμό χρόνων του ρήματος, στην γερμανική γλώσσα χρησιμοποιούνται τρία βοηθητικά ρήματα, τα ρήματα αυτά είναι τα εξής:  sein είναι, haben έχω ,werden  γίνομαι . Τα βοηθητικά αυτά ρήματα έχουν αρκετές χρήσεις. Το «είναι», χρησιμοποιείται αρχικά ως ένα ισχυρό ρήμα, βοηθά επιπλέον στον σχηματισμό  χρόνων στην οριστική και παθητική φωνή, επίσης σε συνδυασμό με επίθετα, σχηματίζει εκφράσεις με νόημα ρήματος. Το ρήμα «έχω» είναι και αυτό ένα ισχυρό ρήμα, και έχει τις ίδιες  ιδιότητες με το προηγούμενο ρήμα. Το ρήμα γίνομαι, έχει πολλαπλές χρήσεις, χρησιμοποιείται ως ισχυρό ρήμα, σχηματίζει τον μέλλοντα, την παθητική φωνή, και περιφραστικούς τύπου όπως τα δύο προηγούμενα ρήματα. Η ποικιλότροπες χρήσεις των ρημάτων αυτών, τα καθιστούν ως βασικά εργαλεία και θεμελιώδη στοιχεία της γερμανικής γλώσσας.  

Präsens  Ενεστώτας
Präteritum  Παρατατικός
Ich bin είμαι
Ich war ήμουν
Du bist  είσαι
Du warst  ήσουν
Es, sie, es ist είναι
Er, sie , es war ήταν
Wir sind  είμαστε
Wir waren ήμασταν
Ihr seid  είστε
Ihr wart  ήσασταν
Sie sind  είναι
Sie waren   ήταν

Präsens
Präteritum
Ich habe έχω
Ich hatte είχα
Du hast έχεις 
Du hattest είχες
Er, sie, es hat έχει
Er, sie, es hatte είχε 
Wir haben έχουμε
Wir hatten είχαμε 
Ihr habt έχετε 
Ihr hattet είχατε
Sie haben έχουν 
Sie hatten είχαν  

Präsens

Ich werde γίνομαι 

Du wirst γίνεσαι

Er wird γίνεται 

Wir werden γινόμαστε

Ihr werdet γινόσαστε 

Sie werden γίνονται 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου